Szkolenia
Jeśli chcesz rozwijać swoje kompetencje, nauczyć się nowych metod lub spojrzeć świeżym okiem na swoją pracę – zapraszam do kontaktu i udziału w szkoleniach.
Wiedza i umiejętności to podstawa skutecznej pomocy. Dlatego dzielę się doświadczeniem i najnowszą wiedzą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej, organizując szkolenia dla specjalistów, studentów oraz wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć mechanizmy ludzkiego myślenia, emocji i zachowań.
Techniki doświadczeniowe w terapii poznawczo-behawioralnej
Program szkolenia obejmuje:
- techniki doświadczeniowe – prezentacja metod (puste krzesło, współczujący towarzysz, odgrywanie ról, wyobrażeniowa zmiana wczesnych wspomnień, i in.)
- praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystywania technik doświadczeniowych. Analiza przypadków
Planowany czas: 10 godzin dydaktycznych
Cena: 460,00 zł
Ból przewlekły a terapia poznawczo-behawioralna
Program szkolenia obejmuje:
- ból przewlekły – definicje
- modele psychologiczne, w tym poznawczo-behawioralne ujęcie bólu przewlekłego
- terapia poznawczo-behawioralna bólu przewlekłego i jej skuteczność
- ćwiczenie praktycznych umiejętności w zakresie pracy z pacjentem z bólem. Analiza przypadków
Planowany czas: 9 godzin dydaktycznych
Cena: 430,00 zł
Zrozumieć problem pacjenta. Konceptualizacja przypadku
Program szkolenia obejmuje:
- podstawy ogólnej diagnozy klinicznej
- konceptualizacja. Model poznawczy i/lub behawioralny problemu pacjenta
- pierwszy poziom konceptualizacji: ABC
- drugi poziom konceptualizacji. Schematy poznawcze, typowe wzorce reagowania w przeszłości i ich uwarunkowania. Czynniki wyzwalające i odpornościowe.
- ćwiczenie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia konceptualizacji. Analiza przypadków.
Planowany czas: 9 godzin dydaktycznych
Cena: 460,00 zł
Techniki behawioralne w zaburzeniach lękowych
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- wiedzy na temat rodzajów zaburzeń psychicznych
- świadomości przyczyn trudności emocjonalnych
- wiedzy czym są techniki behawioralne i jaka jest ich skuteczność
- umiejętności wykorzystana technik behawioralnych w poszczególnych trudnościach lękowych
- analiza przypadków
Planowany czas: 9 godzin dydaktycznych
Cena: 360,00 zł
Techniki poznawczo-behawioralne w pracy z zaburzeniami lękowymi
Program szkolenia obejmuje:
- etiologia i epidemiologia poszczególnych zaburzeń lękowych
- objawy zaburzeń lękowych
- metody oceny i nasilenia objawów lękowych
- modele poznawcze i behawioralne poszczególnych zaburzeń lękowych
- wykorzystanie wiedzy na temat modelów poznawczych i behawioralnych w konceptualizacji problemów pacjenta
- zaplanowanie pracy terapeutycznej
Planowany czas: 9 godzin dydaktycznych
Cena: 430,00 zł
Zaburzenia snu a terapia poznawczo-behawioralna
Program szkolenia obejmuje:
- zaburzenia snu, przyczyny bezsenności, nadmiernej senności
- metody diagnostyczne
- poznawczy i poznawczo-behawioralny model bezsenności
- techniki poznawczo-behawioralne w pracy z pacjentem z bezsennością
- skuteczność terapii poznawczo-behawioralnej w bezsenności
Planowany czas: 9 godzin dydaktycznych
Cena: 420,00 zł
Diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna stresu pourazowego
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- wiedzy na temat etiologii i epidemiologii stresu pourazowego
- wiedzy na temat objawów PTSD
- umiejętności stosowania metod oceny i nasilenia objawów PTSD
- wiedzy na temat modeli poznawczych i behawioralnych PTSD
- umiejętność wykorzystania wiedzy na temat modelów poznawczych i behawioralnych w konceptualizacji problemów pacjenta
- umiejętność zaplanowania pracy terapeutycznej
Radzenie sobie ze złością i negatywnymi emocjami
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- umiejętności rozpoznania i nazwania konkretnych emocji
- świadomości procesów inicjujących powstawanie złości i negatywnych emocji
- umiejętności opanowania negatywnych emocji oraz destrukcyjnych skutków złości
- umiejętności stosowania odpowiednich technik zapobiegania złości oraz jej wyrażania w sposób bezpieczny dla jednostki i otoczenia
Trening asertywność
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- świadomości mechanizmów utrudniających bycie asertywnym
- umiejętności wypracowania własnych asertywnych sposobów zachowania się w trudnych sytuacjach
- praktycznych umiejętności reagowania na agresję i krytykę
- umiejętności skutecznego osiągania celów
Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji. Zarządzanie konfliktem
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- świadomości przyczyn konfliktów
- umiejętności zapobiegania konfliktom
- umiejętności w zakresie kontrolowania i zarządzania konfliktem
- umiejętności udrożnienie komunikacji
- umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych
Radzenie sobie ze stresem
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- świadomości przyczyn stresu
- umiejętności rozpoznawania pierwszych sygnałów stresu
- zrozumienia jak przebiega reakcja stresowa
- umiejętności identyfikacji czynników stresogennych
- umiejętności radzenia sobie ze stresem za pomocą technik poznawczych i różnych metod relaksacji
Trening relaksacji
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- świadomości przyczyn stresu i jego zdrowotnych konsekwencji
- umiejętności radzenia sobie ze stresem za pomocą technik poznawczych
- praktycznych umiejętności stosowania technik relaksacyjnych, m.in. ćwiczeń oddechu, treningu Jacobsona, autogennego treningu Schultza, wizualizacji, treningu uważności
Terapia poznawcza
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- wiedzy na temat tego, czym jest terapia poznawcza i jaka jest jej skuteczność
- wiedzy na temat poszczególnych technik poznawczych, które można wykorzystać w szeroko pojętej profilaktyce oraz terapii
- umiejętności stosowania podstawowych poznawczych technik terapeutycznych
Epizody ryzykownych zachowań młodzieży i studentów. Trudne sytuacje w dydaktyce
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- wiedzy na temat przyczyn zaburzeń psychicznych u młodzieży i studentów
- wiedzy na temat częstotliwości występowania poszczególnych trudności u młodych osób
- umiejętność identyfikacji zachowań problemowych występujących wśród młodzieży
- umiejętności reagowania w sytuacji wystąpienia zachowania problemowego lub ryzykownego
Kurs malarstwa, arteterapii
Szkolenie jest realizowane przy współpracy z Piotrem Pacheckim, absolwentem malarstwa wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników:
- wiedzy na temat zasad kompozycji
- wiedzy na temat proporcji i konstruowania postaci i przedmiotów
- uwrażliwienie na kolor
- umiejętności stosowania podstawowych technik malarskich
